laupäev, 14. mai 2011

Videotöötluse ülesanne

Kuigi panen postituse alles nüüd üles, oli see teema mul juba varem töös/ valmis. Seda enam, et valisime rühmatööks vabavaralised ekraanisalvestajad. Varasemalt ma sellelaadsete vahenditega kokku puutunud ei olnud ja seetõttu oli see üks huvitavamaid ülesandeid antud aine raame (viitamine oli ka). Movie Maker´ iga olen varasemalt teinud ja see on mul päris käpas.
Esialgu soovisin kasutada programmi Wink, aga vaatamata loetud materjalidele ja pusimisele, ei suutnud mina sellega asist asja valmis saada. Mart Laanpere loengus oli põgusalt juttu Jing võimalustest ja vaatluspraktikal osaledes tegin läbi informaatikatundide tutvust  Screencast-O-Matic vahendiga. Koduse ülesande tegemiseks valisin aga CamStudio. Pusisin sellega päris ise, sest tehnilistel põhjustel ei osalenud ma praktikumil. Mulle see vahend väga meeldis, kuigi millegipärast ei saanud ma algul heli tööle. Võib-olla oli viga arvutis, aga pärast pisukest konsultatsiooni, sain kõik ilusti jooksma. Kuna ma pole tegevõpetaja, siis on natuke harjumatu teha kolme asja korraga: rääkida, liigutada hiirt ja jälgida, et asi tuleks enamvähem. Enne kui asine asi tule, tegin u 15 mikriproovi. Ja muidugi teemavalik on omaette teemaJ. Mina tegin salvestamisest, kuna praktika käigus tekkis mul küsimus- miks näidati õpilastele ainult ühte salvestamise viisi? Ja selline ta saigi....

Allikamaterjalidele viitamine

1 sõnaga tegin konto ja täiendasin profiili, aga mingi jama on ikkagi sees, kuna kasutades otsingut „people“ filtriga, mind leida pole millegipärast võimalik. Aru ma ei saa miks, aga nii see paraku on. Uitasin ka sees natuke ringi, leidsin üles Urve ja Terje ning lisasin nad oma kontaktidesse. Huvitav oli lugeda ka õppematerjali, kust peale natukest lugemist kadusid ära kõik täppidega tähed, samas oli sisu ikkagi arusaadav.
·         Raamat
Kirkpatrick, D., (2010). The Facebook effect: the inside story of the company that is connecting the World. New York, Simon & Schuster
·         Teadusajakirjas ilmunud artikkel
Green, T., Bailey, B., (2010). Academic uses of Facebook: endless possibilities or endless perils? Engineering Management Review, IEEE. 38 (3), 35. doi: 10.1109/EMR.2010.5559141
·         Konverentsikogumikus ilmunud artikkel
Barkhuus, L., Tashiro, J., (2010). Student socialization in the age of facebook. Proceedings of the 28th international conference on Human factors in computing systems, doi 10.1145/1753326.1753347
·         Veebilehekülg
Viitamine on teema, mis tegelikult ei meeldi üldjuhul kellelegi. Õnneks on tänapäeval see suhteliselt lihtsaks tehtud, ei pea ise jalgratast leiutama. Mendeley oli minu jaoks täiesti uus avastus ja uskumatult huvitav, kuigi midagi ma seal profiili all valesti vist märgistasin.


reede, 13. mai 2011

Õppematerjalide kvaliteet

1.       Lihtsamast keerulisemaks mitte vastupidi.
2.       Mida koostaja teab, aga jätab kirja panemata, seda ei omanda õpilane ja seda ei saa temalt ka nõuda.
3.       Pidades koostajana kinni seadusele vastavusest, anname head eeskuju kasutajale.
4.        Ka igavat teemat on võimalik huvitavalt esitada.
5.       Õppematerjali kasutamine ei tohiks sõltuv olla tarkvarast.
6.       Õppematerjal peaks olema korrektne, sest seda võivad lisaks õpilastele, kasutada ka teised õpetajad.
7.       Õppematerjal peaks olema aja- ja asjakohane.
8.       Õppematerjal peaks olema leitav.
9.       Õppematerjal peaks innustama ja motiveerima, mitte pidurdama.
10.   Õppematerjal peaks võimaldama ka koostajal /õpetajal saama tagasisidet, mida edaspidi arvesse võtta.