pühapäev, 13. märts 2011

Fototöötluse nädala ülesanne

Minu "ajalooline" kaart.
Eellugu: tahe oli suur pildistada kodukoha (loe Mustamäe) vaatamisväärsusi. Ainuke pildistatav asi oli Glehni loss, aga kuna jõudsin sinna pimedas, siis minu "seebikarp" keeldus lossi jäädvustamisest. Ja tegelikkuses on praegune Tallinn sulava lume paistel ikka väga loomade väljaheidete rohke (ennem nagu ei pannud tähelegi). Seejärel võtsin plaani B ehk siis üritasin pildistada teekonda kodust tööle (loe Mustamäelt Pelgulinna sünnitusmaja kanti), seebikarp küll jäädvustas, aga avaldamiseks pole need just kuigi rõõmsad pildid. Nimelt avastasin, et Pelgulinna sünnitusmaja taga on meelispaik mõnuainete tarvitajatel...jube.
Lõpuks valisin plaani C ja pildistasin lapsi. Üks on minu oma ja kaks venna omad ning koolitöö tegemiseks võtsin neid hoida. Elavad nad Eesti eri paigus, aga kokku saavad alati maal vanaema juures.

Õpitehnoloogia standardid

Standardite teemaga olen eelmiste ainete raames kokku puutunud ja selle kohta ka postituse teinud eelmise aine alla.
Ülesandest (ma pole ise veel õpetaja seega analüüsin kellegi teise oma).
4.2.1 GENERAL.LANGUAGE – LOM 1.3 eesti keel
4.2.2 EDUCATIONAL.LEARNING RESOURCE TYPE – LOM 5.2 test, hindeline töö
4.2.3 RIGHTS.COST – LOM 6.1 tasuta
4.2.4 RIGHTS.COPYRIGHT AND OTHER RESTRICTIONS – LOM 6.2 jah
4.2.5 RIGHTS.DESCRIPTION – LOM 6.3 Creative Commons license
4.3.1 GENERAL.TITLE – LOM 1.2 Hindeline töö II klassile - Geomeetrilised kujundid
4.3.2 GENERAL.DESCRIPTION – LOM 1.4 ei
4.3.3 GENERAL.KEYWORD – LOM 1.5 matemaatika, tööleht, geomeetria

4.3.5 LIFE CYCLE.CONTRIBUTE.ROLE – LOM 2.3.1 Koostaja
4.3.6 LIFE CYCLE.CONTRIBUTE.ENTITY – LOM 2.3.2 Merlin Kirbits
4.3.7 LIFE CYCLE.CONTRIBUTE.DATE – LOM 2.3.3 2011-01-08 22:40

4.3.9 EDUCATIONAL.INTENDED END USER ROLE – LOM 5.5 õpetajad, õpilased
4.3.10 EDUCATIONAL.LEARNING CONTEXT – LOM 5.6 2 klass
4.3.11 EDUCATIONAL.TYPICAL AGE RANGE – LOM 5.7 ei
4.3.17 EDUCATIONAL.TYPICAL LEARNING TIME – LOM 5.9 ei
4.3.18 EDUCATIONAL.DESCRIPTION – LOM 5.10 ei

Igaks juhuks vaatasin ka enda tehtu vastavust eelpool loetletud punktidele, ütleme nii, et pooled olid olemas.

Õpiobjektide koostamise ja levitamise vahendid

Ei tööta ei haridustehnoloogi ega ka õpetajana ja kokkupuude õpiobjektide koostamisega on olnud minimaalne. Samas lõppes mul just vaatluspraktika ning selle käigus sain lisaks muudele teadmistele ka palju uut soeses käimasoleva aine teemaga.
Läbi töötamiseks valisin raamatupeatüki "An Abridged History of Learning Objects", milles räägitakse lühendatult õpiobjektide kujunemise ajaloost. Mis ma siis teada sain: e-õpe on muutunud järjest populaarsemaks nagu igal heal lapsel on ka õpiobjektil palju nimesid: mulle meeldis intelligent object (Gibbons et al., 2000)... intelligentne objekt. Üldjoontes on see väljend suhteliselt noor ja sai nime selle järgi, et e-õppe ekspert W. Hodgins vaatas pealt kuidas tema laps mängis Legoga. Enda jaoks avastasin täiesti uue ingliskeelse sõna yield- saagikusJ. Seda peatükki lugedes meenus mulle üks leid internetist kus inimesed aastal 1910 joonistavad milline on elu/maailm aastal 2000.
Nagu juba mainisin ei ole ma tegevõpetaja, hetkel alles õpin selleks ja seetõttu ei oska ma veel öelda millistest digitaalsetest materjalidest minu aines puudus on. Ülesandes nimetatud keskkondadega olen eelmistes ainetes kokku puutunud, ntx M. Laanpere aines koostasin tunni täiskasvanud õppijale LeMill veebikeskkonnas, algajale nagu mina oli see väga huvitav kogemus. Lisaks proovisin keskkonda teist pakutud veebikeskkonda Connexions, ütleme nii, et huvitav, sain hakkama. Loengumaterjalides tutvumiseks nimetatud repositooriumide, referatooriumidega ja otsingumootoritega- osadega olen tutvunud osadega tutvusin...neile lisaks oleks samuti üks huvitav koht sotsiaalvõrgustikus FB Eesti Informaatikaõpetajad. (ma ei tea kas seda keegi juba mainis, aga enne ei julge teiste postitusi lugeda kui enda oma valmis).