pühapäev, 17. aprill 2011

Arvutipõhine testimine

Mina arvan, et veebipõhised testid on väga suureks abiks/ toetuseks nii õpilasele kui ka õpetajale. Tegevõpetaja ei ole ja just lõpetasin eelpraktika. Sealt jäi mulle kõrvu kumama üks etteheide, et arvutid on halvasti mõjunud õigekirjale ja tänu arvutitele on kadunud õpilastes huvi iseõppimise vastu kuna peaaegu kõike on võimalik googeldamise abil võrgust leida. Mina sellega nõus pole. Koostasin millalgi ühe testi LeMill´is teise õppeaine jaoks.
Samuti oli mul kunagi tarvis teha test, millele vastati paberikanda abil, selleks kasutasin sellist lihtsat testi koostajat, mis ei ole just kõige parem, aga tol hetkel oli minul sellest kasu.

Ja teistes ainetes on vaadeldud tutvutud TATS, PETS, Hot Potatoes ja teiste võimalike võimalustega.
Mis ma ise testide tegemisel eelistaksin, ütleme nii see oleneb. Kui tahan teada konkreetseid asju ja võimalikult kiiresti, siis kasutaksin kindlasti ainult valikvastuste varianti. Kindlasti on hästi hea, näiteks mõistete puhul, kasutada lünkteksti ja suurepärase ülevaate annab nn esseevastusega test.  Võibolla leebuksid siis ka sellised õpetajad, kes praegu arvavad, et internet on „saatanast“. Ise tegin veel ühe proovitesti Google Forms´i abil, tundub selline käepärane hea vahend.  
Tegelikult on testid head enesekontrolli vahendid ja neid võiks isegi rohkem õppetöös kasutada.
Uuringute läbi viimise vahendeid, mida võiks väga edukalt kasutada ka testide koostamiseks, olen samuti proovinud/ katsetanud ( Connect jms). Lõppkokkuvõttes oleneb ju kõik sellest, kuidas sa esitad küsimuse, et saada soovitud vastus.