kolmapäev, 8. detsember 2010

Õpivõrgustikud

… uudne lähenemine õppimisele, kus tähtsal kohal on meeskonnatöö. Mudelis pole samas midagi uut, samamoodi täidame me oma igapäevaseid tööülesandeid. On olemas otsene juht või juhid (õpetaja), kes jagab tööülesandeid. Nende ülesannete lahendamise/ täitmise protsessis luuakse suhteid, mida saab võimalusel ka edaspidi kasutada. Õpivõrgustiku vahendusel on võimalik teadmisi/ oskusi jagada ja täiendada. Õpivõrgustiku märksõnaks oleks see, et on mingi teatud grupp inimesi keda ühendab eesmärk, millegi saavutamiseks. Kui sotsiaalvõrgustikud ühendavad inimesi pigem tutvuste suhete kaudu ning pole seatud mingeid kindlapiirilisi eesmärke, siis õpivõrgustikus ühenduvad inimesed, kellel on kindel eesmärk olemas. Õpivõrgustikus, lisaks meeskonnatööle, on tähtsal kohal ka eneseanalüüs. Kindlasti on õpivõrgustik jätkusuutlik, kui eesmärgi saavutamine on huvitav. Asja huvitavaks muutmisel on jällegi suur panus õppejõududel, tähtsal kohal on ka osalejad.
Kuigi leidsin võrdluses Meie kursuse eelised: virtuaalne ja auditoorne suhtlemine;
Mida võrrelda?
1.      Juurdepääs – kas kõik või ainult osad
2.      Suurus – see sõltub kuidas on juurdepääs
3.      Iga – kas on 1 asja tegemiseks mõeldud või seotus järgnevatega
4.      Suhtlemine – virtuaalne või reaalne
5.      Tugi – milliseid vahendeid kasutatakse
6.      Struktuur- läbimõeldud või töö käigus kujunenud
Võrreldavad kursused on paljudes punktides sarnased, aga on ka erinevusi.
„Meie“ kursuse erinevus (loe :eelis) on:
·         lisaks virtuaalsele klassiruumile saame kokku ka reaalselt
·         osalejateks on ühesuguse eesmärgi saavutamisega tegelevad inimesed
·         avatud,  juurdepääs ei ole piiratud
·         struktuurilt on kursus hästi ja selgelt üles ehitatud