Õpi- tegevus uute teadmiste omandamiseks
Keskkond- soodsate tingimustega ruum/ümbrus
Õpikeskkond- ruum, mis soodustab uute teadmiste omandamist
Samas ainult sellise ruumi olemasolust on vähe....õpikeskkond peaks sisaldama veel lisaks kindlaid komponente:
- Uute teadmiste andjad (õpetejad/ õppejõud, oma ala spetsialistid)
- Uute teadmiste vastuvõtjad (õpilased; 1sõnaga kõik need, kes soovivad uusi teadmisi omandada)
- Uute teadmiste vastuvõtmist soodustav atribuutika (arvutid, lauad, toolid piisav valgustus)
- Uusi teadmisi toetavad abimaterjalid (lisalugemine jms)
- Uute teadmiste omandamise ülevaade (hinnang tehtule)
Olen kasutanud järgmisi õpihaldussüsteeme: IVA, Moodle, WebCT...kõige enim meeldis mulle Moodle.
Moodle (http://moodle.org/ ) objektile suunatud dünaamiline õpikeskkond. Olen õppurina kasutanud mitu aastat ja üldiselt rahule jäänud.
Plussid/miinused esitan ainult õppuri vaatevinklist kuna õpetaja rollis pole sentimeetritki olunud veel:
+ erineva tasemega kasutajagruppidele- lihtne, arusaadav,
+ hea keskkond rühmatöödeks
+ tagasiside tehtud tööle on loogiliselt ja hästi üles ehitatud
+ õpetaja ning teiste kursusel osalejatega on võimalik kontakteeruda
+ asjalik kalendrisüsteem esitamistähtaegade kohta
- detailne kasutamisjuhend puudub
- suletud keskkond
- valmis töid näeb ainult õpetaja
- kasutada saab ainult interneti olemasolul
Tere,
VastaKustutaõppijate tööde esitamiseks saab kasutada ka foorumit, kus siis kõik näevad kõigi töid. Arvan, et vahel on vaja lasta esitada mõni töö nii, et ainult õpetaja näeb.