pühapäev, 17. oktoober 2010

Mis on õpikeskkond?

Õpi- tegevus uute teadmiste omandamiseks
Keskkond- soodsate tingimustega ruum/ümbrus
Õpikeskkond- ruum, mis soodustab uute teadmiste omandamist
Samas ainult sellise ruumi olemasolust on vähe....õpikeskkond peaks sisaldama veel lisaks kindlaid komponente:
  • Uute teadmiste andjad (õpetejad/ õppejõud, oma ala spetsialistid)
  • Uute teadmiste vastuvõtjad (õpilased; 1sõnaga kõik need, kes soovivad uusi teadmisi omandada)
  • Uute teadmiste vastuvõtmist soodustav atribuutika (arvutid, lauad, toolid piisav valgustus)
  • Uusi teadmisi toetavad abimaterjalid (lisalugemine jms)
  • Uute teadmiste omandamise ülevaade (hinnang tehtule)
Olen kasutanud järgmisi õpihaldussüsteeme: IVA, Moodle, WebCT...kõige enim meeldis mulle Moodle.
Moodle (http://moodle.org/ ) objektile suunatud dünaamiline õpikeskkond. Olen õppurina kasutanud mitu aastat ja üldiselt rahule jäänud.
Plussid/miinused esitan ainult õppuri vaatevinklist kuna õpetaja rollis pole sentimeetritki olunud veel:
+ erineva tasemega kasutajagruppidele- lihtne, arusaadav,
+ hea keskkond rühmatöödeks
+ tagasiside tehtud tööle on loogiliselt ja hästi üles ehitatud
+ õpetaja ning teiste kursusel osalejatega on võimalik kontakteeruda
+ asjalik kalendrisüsteem esitamistähtaegade kohta
- detailne kasutamisjuhend puudub
- suletud keskkond
- valmis töid näeb ainult õpetaja
- kasutada saab ainult interneti olemasolul

1 kommentaar:

  1. Tere,
    õppijate tööde esitamiseks saab kasutada ka foorumit, kus siis kõik näevad kõigi töid. Arvan, et vahel on vaja lasta esitada mõni töö nii, et ainult õpetaja näeb.

    VastaKustuta